ZAMĚŘTE SE NA REGENERACI

Bez správné regenerace nejenže poklesne Váš sportovní výkon, ale navíc může být ohroženo i Vaše zdraví. Vyzkoušejte si proto jednu z nejúčinnějších metod k obnovení rovnováhy sil a očistě těla od různých patogenů.


Většina z nás míří z posiloven a z různých sportovních tréninků rovnou domů a nebo naopak do zaměstnání a tím kvůli tlaku okolí zapomínáme na řádnou regeneraci, bez níž ovšem neobstojí žádný slušný tréninkový plán, natož tělo sportovce.


Ať patříte do skupiny neopotřebovaných juniorů, nebo ne, jsou jisté zákonitosti, které platí naprosto u všech pravidelně sportujících lidí - například: všichni se po čase unavíme, opravdu všichni. Únava je v podstatě signálem organismu, který nás tímto způsobem chrání před vyčerpáním, přetížením a v konečném důsledku i vážnějším zdravotním poškozením. Nástup únavy je závislý nejen na trénovanosti a charakteru vašeho sportu, ale též na vašem zdravotním stavu, kondici a také na prostředí v němž sportujete (povětrnostní podmínky, náročnost tréninku, terénu apod.). I z těchto důvodů má důsledná a pravidelná regenerace v tréninkových plánech své nezastupitelné místo, cílené a promyšleně zařazované regenerační procedury mohou totiž zlepšit naše sportovní výkony.


V případě, že nebudete regenerovat, můžete si přivodit problémy. Podle MUDr. Jaroslava Pilného (ortoped a specialista na sportovní traumatologii) je prokázáno, že větší množství úrazů vzniká při přecenění schopností sportovce, když tělo ztrácí koordinační schopnosti. Vlivem tohoto faktoru dochází k úrazům na konci dlouhých sportovních aktivit, při nichž nebývá regenerace mezi jednotlivými dny dostatečná. Organismus, který není zdravotně v pořádku, také častěji podléhá úrazům.


Bájný Sisyfos valil svůj kámen s vypětím všech sil do kopce, aby byla jeho námaha posléze „odměněna“ zpětným pádem balvanu, který ho mohl rozdrtit. Podobné to je i s riziky sportovní přípravy: pokud budete dlouhodobě zanedbávat regeneraci, stane se kumulující se únava oním sisyfovským balvanem, který bude trénink od tréninku těžší. Toxiny vzniklé při látkové výměně – volné radikály, močovina a podobně – nabývají na objemu. Vnitřní metabolická rovnováha v těle se narušuje. Rychlost regeneračních schopností je záležitostí naprosto individuální, odvíjející se od mnoha faktorů. Mezi hlavní patří celková kondice – tělesná schránka trénovaného sportovce se bezesporu zotavuje rychleji. Každý trénink by měl zahrnovat doplňkové sporty, strečink a také nejrůznější regenerační procedury. Opomíjet byste neměli ani dostatečný spánkový režim a měli byste dbát o vyváženou stravu bohatou na antioxidanty. Neváhejte se zeptat, s doplňky Vám rádi poradíme a společně vybere ty nejvhodnější.


Mezi nejznámější regenerační procedury patří saunování, masáže, v poslední době také kryoterapie a jiné moderní metody regenerace a relaxace. Vysoce účinnou regenerativní metodou je lymfatická masáž - lymfodrenáž, jež patří mezi propracované preventivní i léčebné postupy stimulující činnost lymfatického systému.

 

SAUNOVÁNÍ


Při návštěvě sauny dochází k velkému prokrvení kůže, ke zrychlení tepové frekvence. Saunování pomáhá upravovat krevní tlak (u osob se zvýšenými hodnotami krevního tlaku se tlak snižuje a u osob s nižšími hodnotami se tlak zvyšuje). Zvyšuje se pocení a tím stoupá činnost mazových a potních žláz, čímž způsobujeme vyčištění pokožky. Prohloubí a zrychlí se dech. Prohřátím v sauně zvyšujeme pohyblivost svalů a kloubů. Sauna má zklidňující účinek, a tím se nám zkvalitňuje spánek. Saunování pomáhá ke zvýšení tělesné kondici. A v neposlední řadě slouží jako prevence chorob z nachlazení, ale zde je zapotřebí navštěvovat saunu pravidelně – nejméně 1x týdně a to dlouhodobě.

 

SPORTOVNÍ A REKONDIČNÍ MASÁŽ


Masáž se používá pro posílení a osvěžení organismu, urychlení regenerace, pro relaxaci a odpočinek, za účelem urychlení a odstranění únavy. Sportovní masáž se také používá k doléčování některých zranění sportovce. Masáž nám pomáhá zvýšit prokrvení kůže, zvyšuje látkovou výměnu ve tkáních a působí především na dlouhé bříškaté svaly. Ovlivňuje nám svalové napětí.


Účinky masáže:


Místní


kůže:

-při masáži se nám zlepšuje trofika kůže, odstraňuje se nám zrohovatělá kůže, ovlivňuje nám potní a mazové žlázy, které lépe fungují.

-zvýší se prokrvení kůže a tím se zlepší výživa pokožky.

-celkově se pokožka stává vláčnou, pevnější, pružnější a odolnější vůči povětrnostním vlivům.
 

ve svalech:

-při masáži se nám zvyšuje prokrvení svalstva a tím dochází k lepší výživě pro svaly. Odstraňují se nám zplodiny látkové výměny (vyplavení kyseliny mléčné po sportovní zátěži) a tím se zlepšuje svalová činnost


vazy, šlachy a klouby:

-urychluje se vstřebávání odpadových látek a tím se zlepšuje funkce kloubů.

-dochází k rozsahu kloubní pohyblivosti.


Celkový

 

-pomocí masáže ovlivňujeme celý organismus. Celý systém v těle – vylučovací, kardiovaskulární, dýchací, lymfatický a vegetativní.

 

LYMFATICKÁ MASÁŽ-LYMFODRENÁŽ


Lymfodrenáž má s klasickou sportovní masáží pramálo společného. Skládá se totiž z velmi jemných hmatů a doteků. Lymfodrenážní masážní tahy napomáhají odvádět z tkáňového prostoru odpadní produkty látkové přeměny – volné radikály, cizorodé látky, patogenní organismy (např.: bakterie a viry) a také velké bílkovinné komplexy neschopné projít žilní stěnou. V tomto ohledu nelze opomenout skutečnost, že množství volných radikálů v organismu značně zvyšuje nadměrná fyzická zátěž. Aktivní sportovec absorbuje při zvýšené fyzické námaze volné radikály z vnějšího prostředí v daleko větší míře než kolemjdoucí úředník. K uvedenému neblahému jevu nemalou měrou přispívá i zvýšená teplota svalů. Metabolismus sportujícího pracuje na plné obrátky, odpad metabolických procesů v těle má pak zákonitě větší objem, než je tomu za běžného „provozu“. Vyloučení toho přebytku zplodin lze však urychlit právě lymfodrenáží.


Lymfodrenáž nebolí a jejím účelem rozhodně není vyvolat prokrvení dané oblasti. Je to masáž postupující tlakovou vlnou a směřuje tok mízy k uzlinám.

 

Všechny druhy výše zmíněné regenerace můžete navštívit v našem Fitness centru. Pokud chcete vědět více, neváhejte se zeptat někoho z našeho týmu, rádi Vám pomůžeme a společně vybereme nejlepší způsob regenerace právě pro Vás.

Příjemná relaxace v Bonasus Gym

sauna

Sauna

Sauna potěší a zahřeje, uvolní a zotaví. A to nejen Vaše tělo, ale i mysl. Podívejte se na více informací...

 
masaze

Masáže

Pro uvolnění bolavého těla a pro skvělou náladu. Pod rukami zkušeného maséra i zmrzlé svaly roztají...

 
bar

Lymfocentrum

A co si jen tak posedět v příjemném prostředí u výborné kávy Segafredo? Originál je přeci originál. A nechutná-li Vám káva, třeba potěší polotmavé pivo Birel. To je novinka se skvělou chutí!

 
 

 

novinky
  • Momentátně není žádná novinka k dispozici.
kalendář
Bonasus Gym logo
Chlumec nad Cidlinou
mobil +420 605 887 217
Otevírací doba (viz Kontakt)
© 2010 Bonasus Gym. Všechna práva vyrazena. | Fragrances